en blogg om…eh…asså…en blogg, typ.

Jag: Hej. Motorn i min bil är kaputski.

Kundtjänstkille: Har du vridit på nycklarna strax till höger och under ratten?

Jag: Eh, ja såklart. Annars hade jag ju inte ringt.

Kundtjänstkille: Vid vilken hastighet upplever du att bilen går sönder?

Jag: Vid ingen hastighet alls. Och det är det som är själva problemet. Motorn är sönder. Jag kommer ingenstans.

Kundtjänstkille: Ok. Först vill jag att du stänger av bilen och väntar 20 minuter innan du startar den igen.

Jag: På vilket sätt skulle det hjälpa? Jag har startat och stannat hur många gånger som helst senaste veckan.

Kundtjänstkille: Hmm…har du testat att göra en fabriksåterställning? Lagt tillbaka eventuella mattskydd och sprayat nybilsdoft?

Jag: Jag säger till dig att motorn…är…sönder.

Kundtjänstkille: Nja, jag vet inte. Jag sitter här med en likadan bil som du och det är inget fel på den motorn när jag kör den med fabriksinställningarna.

Jag: Men den funkade ju innan. Utan att jag gjort några fabriksåterställningar. Sen plötsligt bara dog den.

Kundtjänstkille: När den dog…visslade du och klappade händer? Om du visslar och klappar i händerna nu…händer det nått då?

Jag: Suck….jag fattar inte hur….(vissel vissel, klapp klapp)… Jag gör det nu. Inget händer.

Kundtjänstkille: Vänta jag kan försöka härifrån. Hmm…alltså jag får upp er bil på vår GPS när jag visslar och klappar i händerna.

Jag: Det är möjligt att du får men den kör ingenstans.

Kundtjänstkille: Jo, men det borde den. Annars hade jag inte fått upp den på GPS:en när jag visslade och klappade i händerna.

Jag: Men jag säger ju att den inte rör sig en millimeter? Hör du illa?

Kundtjänstkille: Det kan också vara så att på vägarna du kör på så funkar inte motorn så bra. Har du kollat med Vägverket? Det är deras vägar och det kan inte vi göra nått åt.

Jag: Du skämtar va?

Kundtjänstkille: Absolut inte. Den modellen du har är rätt känslig vad gäller underlaget. Vi har en annan modell som du skulle kunna prova. Det blir en uppgraderingskostnad givetvis men då skulle vi kunna utesluta handhavandefel.

Jag: Hur gör jag med den bilen jag redan har då? Ska ni ha tillbaka den?

Kundtjänstkille: Nä, du kan behålla den. Jag skriver bara här att du bytt till en bättre bil så kommer motorproblemet oxå lösas, ska du se.

Jag: Wow. Det här med bilar är ju rena magin. Tur att det finns experter.

Kundtjänstkille: Kul att kunna hjälpa.

Jag: Nä, alltså. Oj, förlåt. Jag tänkte på Google. Hejdå.

INGA KOMMENTARER
Skriv en kommentar